חרדה? תתחילו לנשום!(מדיטציה)

Image
0שיתופים

החרדה היא מגפה שקטה שפוגעת במיליוני אנשים ברחבי העולם. הסימפטומים של חרדה כוללים תחושת מתח נפשי, דאגה מוגזמת, הזעה, קצב לב מהיר ועוד. החדשות הטובות הן שניתן להילחם בתופעה בעזרת כלי פשוט להפעלה אך עוצמתי – המדיטציה.מחקרים מראים שמדיטציה באופן סדיר יכולה להפחית משמעותית חרדה, ואף למנוע התקפי חרדה באנשים הנוטים לכך. מהי בעצם המדיטציה ואיך היא פועלת?

המדיטציה, ביסודה, היא אימון של תשומת לב מודעת לנשימה, לגוף ולרגע הנוכחי, תוך כדי ניסיון להרחיק מחשבות של דאגה או פחד. כאשר אדם מורגל במדיטציה, ברגע שמתחילים סימני חרדה הוא יודע להירגע על ידי מיקוד הקשב בנשימה, מה שמרגיע את מערכת העצבים ומפסיק את מעגל החרדה.

לכן, המלצה חמה לכל מי שסובל מחרדה – שבו לנשום! תרגלו מדיטציה באופן קבוע ותופתעו לגלות עד כמה זה יכול לשנות את חייכם. והטוב ביותר – זה לגמרי בחינם!

אחד מסוגי המדיטציה המתאימים והיעילים ביותר להתמודדות עם חרדה הוא מדיטציית קשיבות או מיינדפולנס (Mindfulness).
מדיטציית קשיבות מתמקדת באימון המוח להיות בהווה, ער לנשימה שלך, למחשבות שעולות ויורדות, ולתחושות הגוף, מבלי לשפוט או לנסות לשנות אותן.

דוגמה לתרגול קצר:
מצאו מקום שקט ונוח לשבת בו. סגרו את העיניים והתחילו להיות מודעים לנשימה שלכם. שימו לב לאוויר נכנס ויוצא דרך האף. אל תנסו לשלוט בנשימה, פשוט צפו בה. בהמשך תוכלו להרחיב את הקשיבות גם לגוף, לרגשות ולסביבה.תרגול עקבי כזה בכל יום יכול לעזור מאוד בהרגעה מחרדה ומתח נפשי. אפשר להתחיל ב-5 דקות ביום ולהאריך בהדרגה.

יכול לעניין אתכם גם
Scroll to Top