• Home
  • כל הארץ
  • מדע או שרלטנות? האמת מאחורי עיסוי הרקמות

מדע או שרלטנות? האמת מאחורי עיסוי הרקמות

Image
0שיתופים

עיסוי הרקמות הפך לטרנד פופולרי בשנים האחרונות כדרך טבעית ובריאה להתמודד עם לחצים, כאבים ועייפות. אבל האם ישנם מחקרים אמינים התומכים ביעילות של הטיפול?

במאמר זה נסקור מספר מחקרים שבדקו את ההשפעות לטווח הקצר והארוך של עיסוי רקמות. נבחן האם יש שיפור משמעותי בתחומים כמו כאבי שרירים, טווח תנועה, זרימת דם ולחץ נפשי לעומת קבוצות ביקורת.

כמו כן נבדוק האם יש הבדלים בין סוגי עיסוי שונים כמו עיסוי שוודי למול עיסוי רקמות עמוק וננתח מהם הטיפולים היעילים ביותר על פי מחקרים עדכניים. הכתבה תאפשר לקוראים לקבל תמונה בהירה יותר האם עיסוי הרקמות באמת יכול לסייע במגוון תחלואים, או שמא מדובר באפקט פלצבו בלבד.

כאמור, עיסוי הרקמות הפך לטרנד פופולרי בשנים האחרונות כדרך טבעית ובריאה להתמודד עם מתחים, כאבים ועייפות. אבל האם יש ממש בטענות על השפעותיו המיטיבות?

מחקרים מראים כי לעיסוי רקמות עמוק ישנה השפעה חיובית על כאבים כרוניים. לדוגמה, מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Bodywork and Movement Therapies ב 2019 הראה כי 10 טיפולי עיסוי רקמות הפחיתו באופן משמעותי כאבי גב תחתון כרוניים. 89% מהמטופלים דיווחו על שיפור בתום הטיפולים.

גם מחקר נוסף שנערך על קשישים עם דלקת מפרקים ניוונית הראה כי 8 שבועות של טיפול בעיסוי רקמות העמיקו משמעותית את טווח התנועה שלהם והפחיתו משמעותית את רמות הכאב.

עם זאת, יש לציין כי רוב המחקרים היו קטנים יחסית, ונדרש מחקר נוסף כדי לקבוע בוודאות את היעילות. אך נראה כי לעיסוי רקמות עמוק יש פוטנציאל רב בתחום זה.

Scroll to Top