• Home
  • כל הארץ
  • שיטה להקלה על מתחים מס 3: מדיטציית סריקת גוף

שיטה להקלה על מתחים מס 3: מדיטציית סריקת גוף

Image
0שיתופים

מדיטציית סריקת גוף: מסע רגוע של תשומת לב פנימית

חברים, בואו נכיר את מדיטציית סריקת הגוף, טכניקה נפלאה שתסייע לנו להתחבר לגוף שלנו ולהתנתק קצת מהמחשבות המטרידות. בדומה להרפיית שרירים פרוגרסיבית, גם כאן ננוע בנחת לאורך הגוף, אך במקום לכיווץ שרירים, נתמקד פשוט בתחושות השונות בכל חלק. אל תשפטו את התחושות כטובות או רעות, פשוט תנו להן להיות.

איך תרגלו?

שכבו על הגב בנוחות, פרגשו את הרגליים, הרפו את הזרועות לצידיכם ועצמו עיניים (או השאירו אותן פתוחות, זה תלוי בכם). התמקדו בנשימות שלכם במשך כדקה-שתיים, תנו להן להיות עמוקות ואיטיות.

  1. מסע רגלי: הזמינו את תשומת הלב לאצבעות כף רגל ימין. שמו לב לכל תחושה שעולה, תוך המשך התמקדות בנשימה. דמיינו שכל שאיפה עמוקה מגיעה עד אצבעות הרגליים. הישארו עם האזור הזה במשך שלוש עד חמש שניות (או יותר).
  2. כף רגל בימין: העבירו את תשומת הלב אל כף רגל ימין. התכווננו לכל תחושה עולה באזור הזה ושימו לב לדמיון הנשימות הזורמות אל כף הרגל. לאחר דקה או שתיים, הזיזו את המיקוד לקרסול הימני וחזרו על התהליך.
  3. עלייה איטית: המשיכו לאורך הרגל הימני – שוק, ברך, ירך, והירך, וחזרו על אותו רצף ברגל שמאל.
  4. מסע בטן וגוף עליון: התקדמו לאט לאורך הגוף העליון, תוך תשומת לב מיוחדת לחלקים שנוטים לחוות אי נוחות או כאב. עברו דרך גב תחתון ובטן, גב עליון וחזה, וכתפיים.
  5. מנוחה ושחרור: לאחר השלמת סריקת הגוף, שכבו בשקט ופשוט תנו לכל התחושות להיות נוכחות. שימו לב איך הגוף שלכם מרגיש עכשיו. כשאתם מוכנים, פתחו לאט את העיניים והתמתחו בעדינות (אם תרצו).

זכרו, חברים, תרגול קבוע הוא המפתח! ככל שתתרגלו, כך תלמדו להכיר טוב יותר את הגוף שלכם ולהתמודד עם מתח ולחץ בצורה רגועה ויעילה יותר. בואו נשלח לגוף שלנו אהבה ותשומת לב דרך מסע סריקת הגוף הנפלא הזה, ונגלה עולם פנימי של רוגע ושלווה.

Scroll to Top