פילאטיס

פילאטיס הוא שיטת תרגול פיזי שהתפתחה על ידי גרמני בשם ג’וזף פילאטיס (Joseph Pilates) בראשית המאה ה-20. השיטה מתמקדת בחיזוק הליבה (השרירים שמסביב לגב ולבטן), שיפור יכולת האיזון, הגמישות, ופונקציות הגוף באופן כולל. פילאטיס מתרגל ומשפר את תנועת הגוף, מרגיע ומאזן את הנפש ומחזק את השרירים והעצמות.

העיקרון המרכזי בפילאטיס הוא לגבור על הכוונון הרגיל של הגוף ולהגביר את המודעות לתנועות שלו. זה כולל אימון ותירגול שרירים גדולים וקטנים לבצע תנועות מדויקות, נכונות ובשליטה. תרגולים איכותיים ומדויקים מתבצעים בפילאטיס, תוך התמקדות בנשימה נכונה ובבקרת מדויקת על התנועות. התרגול מתרכז בטכניקות תנועה אשר ממחישות איזון גוף, תודעה של פעולות גופניות ושליטה מדויקת בתנועה. כמו כן, פילאטיס מקנה חשיבות גדולה לקוריקנס ואיזון באמצעות תרגולים ייעודיים.

התרגולים בפילאטיס נעשים על מזרנים, כסאות ומכשירים מיוחדים, שפותחו על ידי פילאטיס עצמו על מנת לתמוך באימונים ובתרגולים השונים. פילאטיס נחשב לתרגול מעניין ואפקטיבי גם למערכת העצם והשרירים ולפיכך מומלץ לאנשים מכל הגילאים.

התרגול בפילאטיס מתאים לאנשים מתחומים שונים – מהם שסובלים מכאבי גב ושרירים, ועד למי שמחפשים שיפור במודדים תנועתיים וגמישות. זהו תרגול פיזי יעיל לשיפור תנועת הגוף, להקל על עומס על שרירי הגב ולהפחית סיכון לפציעות. הוא נהנה מהכרה רבה בעולם עקב התוצאות החיוביות שניתן לראות בכמה מאפיינים של הגוף.

Scroll to Top